Klantenservice

Bestellen bij FysioTape kan:

  • Telefonisch: 053-4781900
  • Per fax: 053-4781901
  • Per post door bijvoorbeeld het bestelformulier te verzenden naar:
    FysioTape B.V.
    Midzomerweg 8
    7532 SW
    Enschede
  • Door het sturen van een e-mail naar info@fysiotape.nl
  • Via de webshop op deze site

Bestellen via de webshop:

Een bestelling plaatsen via de Webshop van FysioTape verloopt snel, want we hebben alles zo eenvoudig mogelijk gemaakt. Voor de verzending van de bestelling vragen wij gegevens. Deze worden uitsluitend gebruikt voor de afhandeling van de bestelling en zullen niet worden gebruikt voor commerciële doeleinden.

Het plaatsen van een bestelling is hieronder stapsgewijs omschreven.

  • Klik bij het gewenste artikel op ‘Toevoegen aan winkelwagen’
  • Geef het aantal rollen op of het aantal van een bepaald artikel
  • Klik vervolgens op ‘Bekijk winkelwagen’ of het mandje bovenaan de pagina
  • Controleer uw winkelwagen en klik vervolgens op ‘Doorgaan naar afrekenen’
  • Log in als u een account heeft (gegevens worden automatisch ingevuld) of voer handmatig uw gegevens in
  • Klik op ‘Bestelling plaatsen’
  • Bij uw bestelling ontvangt u de factuur die u vervolgens aan ons kunt overmaken.

Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

FysioTape maakt gebruik van verzendingen via de pakketdiensten van Parcel. Afhankelijk van de bezorgplaats wordt uw pakket door DPD of GLS afgeleverd op doordeweekse werkdagen.

Indien u bij uw bestelling een e-mail adres doorgeeft dan kunnen wij dit invoeren in het bezorgsysteem en kunt u uw bestelling volgen via een track & trace systeem.

Bestelt u voor 14.30 uur dan worden de producten dezelfde dag verzonden. Normaal gesproken heeft u de volgende werkdag uw pakket in huis. Mocht uw bestelling na 3 werkdagen nog niet zijn afgeleverd dan is er waarschijnlijk iets mis gegaan en adviseren wij u dit aan FysioTape door te geven zodat wij dit voor u kunnen oplossen.

Kan ik een bestelling laten bezorgen op een postbus adres ?

Parcel levert op een postbusadres geen pakketten af. Wij raden u daarom aan om bij een grote bestelling geen postbusadres te gebruiken maar een regulier adres.

Spoedbestelling. Vraag naar “garantiepakket”

Normaal gesproken worden bestellingen binnen 1 à 2 werkdagen afgeleverd. Heeft u uw bestelling de volgende werkdag echt nodig dan kunnen wij voor u de bestelling als “garantiepakket” versturen. Hiervoor berekenen wij extra verzendkosten. Neem voor deze service contact op met FysioTape.

Als uw bestelling na maximaal 3 werkdagen nog niet is afgeleverd, dan is er waarschijnlijk ergens in het bestel- en/of afleverproces iets mis gegaan.

Wij adviseren u dan ook contact op te nemen met een medewerker van FysioTape. Wij gaan dit dan zo snel mogelijk voor u oplossen.

Op leveringen tot €135,- worden €5,50 behandeling- en verzendkosten berekend. Op leveringen vanaf €135,- (inclusief BTW) zijn de behandeling- en verzendkosten voor onze rekening (gratis).

Een bestelling van meerdere artikelen proberen wij ineens te verzenden. Je kunt ervoor kiezen om de artikelen te laten leveren zodra ze beschikbaar zijn. Geef dit als eventuele opmerking aan bij uw bestelling

Wanneer je de hele bestelling terugstuurt, ontvang je ook de eventueel betaalde behandeling- en verzendkosten terug.

FysioTape stuurt de factuur samen met de bestelling in de verzenddoos of naar het door u opgegeven factuuradres.

Het factuurbedrag kunt u binnen 14 dagen aan ons overmaken onder vermelding van het factuurnummer en uw klantnummer (debiteur). Deze gegevens kunt u op de factuur vinden.

De bankgegevens van FysioTape zijn :

ABN-AMRO 52.43.81.933
IBAN : NL51ABNA0524381933
BIC-code : ABNANL2A

Betalingsherinnering ontvangen?

Wanneer u een betalingsherinnering heeft gekregen, dan hebben wij nog geen betaling van u ontvangen voor bestelde goederen of een cursus. Nadat u betaald heeft, duurt het een aantal werkdagen voordat wij uw betaling verwerkt hebben.

Wanneer een betalingsherinnering?

Indien wij na 14 dagen uw betaling niet hebben ontvangen, sturen wij u per post een betalingsherinnering.

Deze dient vervolgens binnen 10 dagen te worden overgemaakt. Mochten wij ook deze betaling niet binnen de termijn hebben ontvangen dan volgt een aanmaning.  De aanmaning dient vervolgens binnen 6 dagen te worden overgemaakt.

Na 30 dagen schakelen wij een incassobureau in en zullen er extra incasso kosten bij u in rekening worden gebracht.

Wanneer u een betalingsherinnering heeft ontvangen en u heeft de betaling langer dan 5 werkdagen geleden voldaan op rekeningnummer, dan verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen via info@fysiotape.nl.

Te laat met betalen, maar zojuist betaald. Moet ik jullie hierover informeren?

Uw betaling wordt automatisch verwerkt op de betreffende bestelling als u de betaling overmaakt met het correcte betalingskenmerk. Daarom hoeft u ons hiervan niet op de hoogte te stellen. Houdt u altijd rekening met een verwerkingstijd van 5 werkdagen. Hierdoor kan het voorkomen dat u toch een betalingsherinnering ontvangt. Deze kunt u dan uiteraard als niet verzonden beschouwen.

FysioTape Opleidingen B.V. stuurt u enkele weken voorafgaande de cursus de factuur samen met de bevestigingsbrief in een envelop. Mocht de betaling van de cursus via een grote organisatie zoals een zorginstelling worden voldaan dan sturen wij de factuur apart van de bevestiging.

Het factuurbedrag dient 14 dagen voor aanvang van de cursus aan ons te worden overgemaakt onder vermelding van het factuurnummer en uw klantnummer (debiteur). Deze gegevens kunt u op de factuur vinden.

Het bankrekening nummer van FysioTape Opleidingen B.V. is:
ABN-AMRO 55.21.71.301
IBAN : NL60ABNA0552171301
BIC-code : ABNANL2A

Als u een vraag heeft over uw betaling of een factuur dan kunt u altijd contact opnemen met een medewerker van FysioTape B.V. Telefonisch 053-4781900 of middels het versturen van een e-mail naar info@fysiotape.nl.

Annuleren of retourneren

Bestellingen die u toch niet wenst te ontvangen kunt u vaak dezelfde werkdag voor 15.00 uur annuleren zodat wij het pakket kunnen onderscheppen bij de pakketdienst.

Indien u een product om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft u het recht het product binnen 14 dagen na aflevering aan FysioTape te retourneren door dit retourformulier in te sturen. Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de verpakking niet is beschadigd en het product in verkoopbare staat verkeerd. De kosten voor retourzendingen komen voor uw eigen rekening. De kosten van pakketten tot 10 kg bedragen ongeveer €6,95 en boven de 10 kg ongeveer €13,25.

Verzendadres :

FysioTape B.V.
Midzomerweg 8
7532 SW Enschede

Indien u de factuur van de geannuleerde bestelling al heeft overgemaakt, dan zal FysioTape dit na ontvangst van het pakket aan u terugstorten.

Uiteraard is het altijd mogelijk dat een bestelling niet goed is verwerkt, waardoor u niet het gewenst aantal producten heeft ontvangen. Wij horen dit graag van u en zullen zoeken naar een passende oplossing. Wij adviseren u dan ook om contact op te nemen met een medewerker van FysioTape.

Waarom is mijn bestelling niet verwerkt door FysioTape?

Een artikel of een bestelling kan om verschillende redenen niet verwerkt worden door FysioTape.

Bijvoorbeeld :

  • als het artikel niet leverbaar is
  • of dat de adresgegevens niet correct zijn
  • of u bent geen professioneel gebruiker
  • of door een technische storing

Als een bestelling niet verwerkt kan worden zal FysioTape contact met u opnemen.

Wanneer u binnen 3 werkdagen geen bestelling heeft ontvangen, of geen bericht heeft gekregen van FysioTape, dan is er ergens in het bestelproces iets mis gegaan. Wij verzoeken u dan ook altijd contact op te nemen met een medewerker van FysioTape om dit op te lossen.

Geeft FysioTape garantie op artikelen?

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij u graag zo snel mogelijk van een passende oplossing. Neem daarvoor contact op met FysioTape B.V. Afhankelijk van uw artikel doen wij dit door vervanging van het artikel of terugbetaling van het aankoopbedrag.

Mocht u over een aankoop klachten hebben of ontevreden zijn, neem dan altijd contact op met een medewerker van FysioTape B.V.

Ik heb mijn artikel niet in goed staat ontvangen

U heeft het recht om iedere aankoop, die u bij Fysiotape heeft gedaan, binnen 8 dagen zonder opgaaf van reden aan FysioTape te retourneren. Kijk voor meer informatie bij ‘bestelling retourneren’. U ontvangt uw betaling van het geretourneerde artikel op uw rekening volgens de gestelde terugstorttermijnen.

Geen fabrieks- of wettelijke garantie

Als het artikel oneigenlijk gebruikt is, kunt u geen aanspraak maken op gratis vervanging.

Hoe maak ik een account aan voor de webshop?

Tijdens het bestellen krijgt u de mogelijkheid om een account aan te maken door te kiezen voor ‘registreren’ en vervolgens uw wachtwoord 2x in te vullen (1x ter controle ter voorkoming van typefouten).

Wachtwoord vergeten

Wanneer u uw wachtwoord vergeten bent kunt u uw wachtwoord opvragen. U komt vervolgens op een pagina waar u uw e-mailadres kunt invullen. Binnen enkele minuten ontvangt u van ons een e-mail met daarin een persoonlijke link. Wanneer u op de link klikt, kunt u een nieuw wachtwoord opgeven.

Tips voor het kiezen van een wachtwoord

  • Gebruik altijd voor iedere site of login een verschillend, uniek wachtwoord
  • Wijzig uw wachtwoorden regelmatig
  • Gebruik wachtwoorden van minimaal 8 tekens
  • Een goed wachtwoord bevat hoofdletters en kleine letters, cijfers, en speciale tekens
  • Gebruik geen al te voor de hand liggende wachtwoorden, zoals namen of geboortedata

E-mailadres account vergeten

Indien u het e-mailadres van uw account vergeten bent, stuur dan een vraag via info@fysiotape.nl met de naam en adresgegevens die u in het account heeft opgegeven. Wij kunnen in dat geval proberen uw FysioTape account en het bijbehorende e-mailadres te achterhalen.

Melding ‘Onbekende klant’

Verzeker uzelf er eerst van dat u geen typefouten heeft gemaakt.

Heeft u geen typefouten gemaakt en u krijgt toch deze melding? Waarschijnlijk is het door u ingevulde e-mailadres niet bekend bij ons en is er volgens onze gegevens nog geen account aangemaakt.

Wanneer u zeker weet dat u wel een account heeft aangemaakt en geen typefouten heeft gemaakt en u krijgt toch bovenstaande melding, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U kunt zelf in uw account altijd uw gegevens wijzigen. Dit zijn gegevens zoals uw naam, e-mailadres, bezorg- en factuuradres. U kunt als volgt uw persoonlijke gegevens wijzigen:

  • Klik op ‘Ik wil inloggen’ en log in met uw e-mailadres en wachtwoord;
  • Klik op ‘Mijn account’;
  • Klik onder ‘Persoonlijke gegevens’ op ‘gegevens wijzigen’;
  • Wijzig vervolgens uw persoonlijke gegevens.

CureTape bestellen? Voor FysioTape B.V. is veiligheid erg belangrijk en wij behandelen uw gegevens dan ook strikt vertrouwelijk. Naast alle voorzorgsmaatregelen die wij hebben genomen kunt u ons helpen om uw persoonlijke gegevens zo goed mogelijk te beveiligen door uw wachtwoord niet aan iemand anders te geven.

Dit is de website van FysioTape B.V. en FysioTape Opleidingen B.V.
Vestigingsadres: Midzomerweg 8, 7532 SW Enschede

FysioTape B.V.
Inschrijvingsnummer bij de Kamer van Koophandel: 06088524
B.T.W.-nummer: NL813165593-B01

FysioTape Opleidingen B.V.
Inschrijvingsnummer bij Kamer van Koophandel : 50800728
B.T.W.-nummer: NL822934401-B01

Fysiotape.nl maakt gebruik van cookies voor de metingen van webstatistieken. Cookies zijn kleine bestanden die worden geplaatst op uw computer, tablet of mobiele telefoon. Lees ook onze Privacy Policy voor aanvullende informatie over ons cookiebeleid.

Geen persoonsgegevens

Cookies bevatten alleen een (uniek) nummer. Ze bevatten geen persoonsgegevens. Fysiotape.nl kan cookies daarom niet gebruiken om u persoonlijk te identificeren.

Bezwaar

Heeft u bezwaar tegen het gebruik van cookies? Via de instellingen van uw browser (internetprogramma) kunt u cookies uitschakelen. Het niet accepteren van cookies heeft geen gevolgen voor het gebruik van Fysiotape.nl.

Webstatistieken

Fysiotape.nl maakt gebruik van webstatistieken. Door deze gegevens te analyseren, kan de website nog beter op bezoekers worden afgestemd. De verzamelde gegevens worden niet voor een ander doel gebruikt of aan derden ter beschikking gesteld.

Google® is leverancier van het product Google Analytics™. Dit product wordt gebruikt voor het verzamelen van statistieken over het sitegebruik van Fysiotape.nl. Er wordt gebruik gemaakt van de volgende cookies:

Cookie naam Duur Type Doel
__utma 24 maanden First-party Bewaart informatie waarmee uw bezoeken geïdentificeerd kunnen worden. Zo kunnen wij bijvoorbeeld herkennen of u een nieuwe of terugkerende bezoeker bent. Deze cookie bevat geen enkele vorm van persoonsgegevens.
__utmb 30 minuten First-party Bewaart informatie over u huidige sessie. Zo kunnen wij bijvoorbeeld zien hoe vaak en hoe lang pagina X, Y en Z zijn bekeken. Deze cookie bevat geen enkele vorm van persoonsgegevens.
__utmv 24 maanden First-party Bewaart custom variabelen. Zo kunnen wij bijvoorbeeld het bezoekersgedrag zien van bezoekers die zich in het verleden hebben aangemeld voor onze nieuwsbrief. Deze cookie bevat geen enkele vorm van persoonsgegevens.
__utmz 6 maanden First-party Bewaart campagne variabelen. Zo kunnen wij bijvoorbeeld zien via welke kanalen onze website is gevonden. Deze cookie bevat geen enkele vorm van persoonsgegevens.

De informatie die via de Google Analytics cookies wordt verzameld, wordt overgebracht en opgeslagen door Google Analytics op servers in de Verenigde Staten. Google Analytics stelt zich te houden aan de Safe Harbor Principles en is aangesloten bij het Safe Harbor programma van het Amerikaanse Ministerie van Handel. Dit houdt in dat er sprake is van een passend beschermingsniveau voor de verwerking van Persoonsgegevens.

Sociale media

FysioTape B.V. biedt de mogelijkheid om de laatste bijdragen op Twitter, Facebook en Youtube direct op de website te lezen. Daarvoor maakt zij gebruik van cookies die van betreffende partijen afkomstig zijn. Wij hebben daar verder geen invloed op. Lees de privacyverklaring van betreffende partijen (welke regelmatig kan wijzigen) om te lezen wat zij met uw persoonsgegevens doen, die zij via deze cookies kunnen verwerken.

Bekijk de cursusvoorwaarden.

Algemene Voorwaarden – Fysiotape.nl

Inhoudsopgave:

Artikel   1 – Definities
Artikel   2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel   3 – Toepasselijkheid
Artikel   4 – Het aanbod
Artikel   5 – De overeenkomst
Artikel   6 – Herroepingsrecht
Artikel   7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel   8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel   9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
Artikel 13 – Levering en uitvoering
Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15 – Betaling
Artikel 16 – Klachtenregeling
Artikel 17 – Geschillen
Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 19 – Disclaimer
Artikel 20 – Overmacht
Artikel 21 – Intellectuele en industriële eigendomsrechten
Artikel 22 – Aanbiedingen/overeenkomsten
Artikel 23 – Eigendomsvoorbehoud
Artikel 24 – Reclames en aansprakelijkheid
Artikel 25 – Diversen

 

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
  2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
  7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping;
  12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

FysioTape B.V.
Midzomerweg 8
7532SW Enschede
Netherlands

Bezoekadres:
Midzomerweg 8
7532SW Enschede
Netherlands

Telefoonnummer: 053-4781900
E-mailadres: info@fysiotape.nl
KvK-nummer: 06088524
Btw-identificatienummer: NL813165593B01

Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de gegevens over de toezichthoudende autoriteit.

Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:

  • de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;
  • de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is toegekend;
  • een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
  6. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
  7. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  8. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  9. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
  10. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
  11. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
  12. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij producten:

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
  3. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
  4. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
  1. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

  1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

  1. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
  2. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

Artikel 7 Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Artikel 8 Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
  2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
  3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
  5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
  6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
  7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:
  8. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
  9. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
  10. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
  11. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
  12. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
  13. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
  14. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
  2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
  3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
  4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Artikel 10 Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

  1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
  2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
  3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
  4. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
  5. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
  6. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;
  7. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
  8. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
  9. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  10. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
  11. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  12. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
  13. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  14. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  15. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
  16. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
  17. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
  18. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

Artikel 11 De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
  5. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
  6. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  7. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 12 Nakoming overeenkomst en extra garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
  3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

Artikel 13 Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
  5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 14 Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
    • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
    • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
    • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 15 Betaling

  1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

Artikel 16 Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 17 Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Artikel 18 Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Artikel 19 – Disclaimer

De informatie op deze website is niet bedoeld voor diagnose van gezondheidsproblemen of het voorschrijven van producten. Lees voor gebruik van de op deze site gekochte producten altijd de informatie van de fabrikant van de producten (verpakking, etiket en bijsluiter) aandachtig door. Raadpleeg altijd uw eigen arts, specialist of fysiotherapeut, zeker bij blijvende klachten of aandoeningen. Alle informatie op de website – daaronder valt ook informatie die gerelateerd is aan medische en gezondheidsklachten, producten en behandelingen – is alleen voor informatieve doeleinden bestemd. Het is geen vervanging van het advies van een (eigen) arts, specialist, fysiotherapeut of informatie op een productverpakking, etiket of in een bijsluiter. FysioTape is op geen enkele wijze aansprakelijk voor bijwerkingen, klachten, gezondheidsproblemen of lichamelijk letsel die voortvloeien uit of te herleiden zijn naar het gebruik van de op deze site aangekochte producten.

Artikel 20 – Overmacht

  1. Onverminderd de overige aan haar toekomende rechten, heeft FysioTape ingeval van overmacht het recht om, naar eigen keuze, de uitvoering van uw bestelling op te schorten, dan wel de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, zulks door u dit schriftelijk mee te delen en zulks zonder dat FysioTape gehouden is tot enige schadevergoeding, tenzij dit in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn.
  1. Onder overmacht wordt verstaan iedere tekortkoming welke niet aan FysioTape kan worden toegerekend, omdat zij niet te wijten is aan haar schuld en noch krachtens de wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.

Artikel 21 – Intellectuele en industriële eigendomsrechten

  1. U dient alle intellectuele en industriële eigendomsrechten welke rusten op de door FysioTape geleverde producten geheel en onvoorwaardelijk te respecteren. Beeldmerken, die eigendom zijn van FysioTape mogen absoluut niet zonder schriftelijke toestemming door derden worden gebruikt. Voorbeelden van deze beeldmerken zijn:
  1. FysioTape BV garandeert niet dat de aan u geleverde producten geen inbreuk maken op enig (ongeschreven) intellectueel en/of industrieel eigendomsrecht van derden.

Artikel 22 – Aanbiedingen/overeenkomsten

  1. Alle aanbiedingen van FysioTape zijn vrijblijvend en FysioTape behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de prijzen te wijzigen, in het bijzonder wanneer dat op grond van (wettelijke) voorschriften noodzakelijk is.
  1. Een overeenkomst komt slechts tot stand na acceptatie van uw bestelling door FysioTape. FysioTape is gerechtigd bestellingen te weigeren dan wel bepaalde voorwaarden aan de levering te verbinden, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald. Indien een bestelling niet wordt geaccepteerd, deelt FysioTape dit mee binnen tien (10) dagen na ontvangst van de bestelling.

Artikel 23 – Eigendomsvoorbehoud

  1. De eigendom van geleverde producten gaat pas over, indien u al hetgeen u op grond van enige overeenkomst aan FysioTape verschuldigd bent, heeft voldaan. Het risico ter zake van de producten gaat reeds op het moment van de aflevering op u over.

Artikel 24 – Reclames en aansprakelijkheid

  1. U heeft de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden. Indien dit niet het geval is, dient u FysioTape daarvan zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen tien (10) dagen na de aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk en gemotiveerd kennis te geven.
  2. Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft FysioTape de keuze de desbetreffende producten tegen retournering daarvan te vervangen door nieuwe producten dan wel de factuurwaarde daarvan te restitueren.
  3. Indien u een product om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft u het recht het product binnen tien (10) dagen na aflevering aan FysioTape te retourneren. Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de verpakking van het product onbeschadigd is en de plastic verzegeling op de verpakking niet is verbroken, waarbij tevens geldt dat de kosten voor retourzendingen voor uw rekening komen.

Artikel 25 – Diversen

  1. Voor misverstaan, verminkingen, vertragingen of niet behoorlijk overkomen van bestellingen en mededelingen ten gevolge van het gebruik van Internet of enig ander communicatiemiddel in het verkeer tussen u en FysioTape, dan wel tussen FysioTape en derden, voor zover betrekking hebbend op de relatie tussen u en FysioTape, is FysioTape niet aansprakelijk, tenzij en voorzover sprake mocht zijn van opzet of grove schuld van FysioTape.
  2. Indien u aan FysioTape schriftelijk opgave doet van een adres, is FysioTape gerechtigd aan dat adres alle bestellingen te verzenden, tenzij u aan FysioTape schriftelijk opgave doet van een ander adres waaraan uw bestellingen dienen te worden gezonden.
  3. Wanneer door FysioTape gedurende korte of langere tijd al dan niet stilzwijgend afwijkingen van deze Voorwaarden zijn toegestaan, laat dat onverlet haar recht alsnog directe en strikte naleving van deze Voorwaarden te eisen. U kunt nimmer enig recht doen laten gelden op grond van het feit dat FysioTape deze Voorwaarden soepel toepast.
  4. Indien één of meer van de bepalingen van deze Voorwaarden of enige andere overeenkomst met FysioTape in strijd mochten zijn met enig toepasselijk rechtsvoorschrift, zal de betreffende bepaling komen te vervallen en zal deze worden vervangen door een door FysioTape vast te stellen nieuwe rechtens toelaatbare vergelijkbare bepaling.
  5. FysioTape is bevoegd om bij de uitvoering van uw bestelling(en) gebruik te maken van derden.