Effecten en indicaties

Zo tm vr voor 21:30 besteld, morgen in huis
Klanten geven ons een 9,3
GRATIS verzending vanaf € 40

Lees hier alles over de bereiken effecten wanneer je werkt met kinesiotape binnen je behandeling. Ook zetten we op een rij wanneer je niet en wel mag tapen.
Ben je als therapeut opgeleid om het Medical Taping Concept goed te kunnen toepassen, kun je verbluffende resultaten behalen.

De behandelmethode is uiterst effectief, pijnvrij en veilig.
Bij de juiste toepassing ervaart de cliënt gedurende de behandeling al direct verschil.

Wanneer Medical Taping toepassen?

In de praktijk wordt de tape als extra interventie toegepast om sneller tot een resultaat te komen. De cliënt/sporter geneest niet sneller, maar het weefsel kan beter regenereren doordat bepaalde processen in het lichaam ondersteund of geactiveerd worden. De tape kan dus blokkades, die het herstelproces vertragen, verminderen dan wel opheffen.

Christina-tapen-schouder

De liftende werking van CureTape®

De elasticiteit van de tape ten opzichte van de elasticiteit van de huid zorgt ervoor dat CureTape® een liftend effect uitoefent op de opperhuid. Visueel gezien kan men golfjes waarnemen op de tapeapplicatie; deze worden convolutions genoemd.

Hierdoor ontstaat een onmiddellijke drukvermindering, waardoor de bloedcirculatie en de lymfeafvoer weer worden hersteld. De druk op de pijnreceptoren neemt af en de pijn vermindert direct. Door gebruik te maken van verschillende tapetechnieken, kunnen diverse effecten bereikt worden. Een belangrijk effect is het stimuleren van het zelf genezend vermogen van het lichaam.

“CureTape® activeert de lichaamseigen herstelmechanismen met optimale bewegingsvrijheid”

Het indicatiegebied van CureTape is zeer uitgebreid:

• (Na)behandeling van blessures aan het bewegingsapparaat, zoals rug- en schouderklachten, maar ook knie- en kuitklachten.
  • Stimuleren van hypotone spieren en inhiberen van hypertone spieren.
  • Behandeling van problemen ontstaan door overbelasting (zoals RSI, tennis- of golfarm).
  • Preventief toepassen van CureTape® om spieren en gewrichten bij overbelasting te beschermen.
  • De range of motion verandert direct bij juiste toepassing.
  • Reduceren van ontstekingen.
  • Verminderen van klachten door vloeistofstuwingen zoals oedeem en bloeduitstortingen. Er zijn speciale technieken voor het behandelen van lymfoedeem en hematomen.
  • Correctie van de lichaamshouding of standsverandering van een gewricht.
  • Direct invloed op het endogene en analgetisch systeem (pijndemping).
  • Bestrijding van (spannings) hoofdpijn en zenuwpijn door beïnvloeding van het zenuwstelsel.
  • Segmentaal, door het gunstige beïnvloeden van organen zoals bij o.a. maagklachten en menstruatieklachten.
  • Verbetering van de propriosensoriek.
  • Beïnvloedt enkele eigenschappen van de fascia door mechanisch en sensorische stimulatie.

Contra Indicaties

Medical Taping is…

• Niet ongevaarlijk bij een acuut letsel waarbij niet goed/volledig gediagnosticeerd kan worden.
  • Niet aan te raden bij koorts.
  • Niet aan te raden over een beschadigde huid.
  • Niet zonder risico bij zwangerschap. Behandelingen zijn voor bepaalde indicaties mogelijk maar altijd in overleg met een behandelend therapeut.
  • Gevaarlijk bij een trombose, een trombus zou los kunnen komen.

Profiteer nu van deze kennismakingsaanbieding!

Heb jij nog nooit met CureTape gewerkt? Jammer, daar willen wij graag verandering in brengen. Wij hebben een “proefpakketje” samengesteld, bestaande uit drie rollen CureTape. In dit “Convince Yourself” pakketje zitten een rol CureTape Classic, een rol CureTape ART en een rol CureTape Sports.

• Afmetingen per rol: 5cm x 2,5m
  • Normale prijs: € 17,85 (inclusief BTW)
  • Introductie-aanbieding: € 14,95 (inclusief BTW)

Een zeer aantrekkelijke manier om kennis te maken met de meest gebruikte kinesiologie tape van Europa.

tape toepassingen fysiotape
cursus taping