CrossLinq®

FysioTape B.V. is exclusief producent van het kwaliteitsproduct CrossLinq®, dat in onze eigen fabriek in Zuid-Korea wordt geproduceerd. Hierdoor kunnen wij het hele productieproces controleren en bewaken, om op die manier hoogwaardige kwaliteit van CrossLinq te garanderen.

CrossLinqs zijn niet elastische, fijn vezelige rastervormige pleistertjes, verkrijgbaar in 3 afmetingen. Naast de vertrouwde medium afmeting zijn de CrossLinqs nu ook verkrijgbaar in small en large. De CrossLinqs zijn onderdeel van het Medical Taping Concept en breed toepasbaar. De CrossLinqs zijn goed te combineren met een behandeling met CureTape.

CrossLinq is het nieuwe merk Cross Tape

Het merk Cross Tape is veranderd naar het nieuwe merk CrossLinq®. Een nieuwe naam, een nieuw jasje maar dezelfde vertrouwde kwaliteit als Cross Tape.

CrossLinq CrossTape box all
crosslinq toepassingen

Wat is Cross Taping?

Cross Taping is een uit Azië afkomstige, huidvriendelijke, therapiemethode met rasterpleistertjes die worden ingezet voor het behandelen van o.a. triggerpoints, pijnpunten, acupunctuurpunten en voor het beïnvloeden van de energiebanen in het lichaam (meridianen).
Het doel van de behandeling is, net als bij alle energetische behandelingstechnieken (zoals acupunctuur en acupressuur), de energie weer ongestoord te laten stromen en daardoor het zelf genezend vermogen van het lichaam te activeren.

In de meeste gevallen wordt al kort na het plakken van de CrossLinqs een verbetering van de beweeglijkheid en een duidelijke vermindering van pijn ervaren.

Eigenschappen van CrossLinq®

• Synthetisch niet elastisch materiaal voorzien van een acryl lijmlaag
  • Kwalitatief hoogwaardig product, zonder toevoeging van medicijnen
  • Huidvriendelijk en latexvrij
  • Beige van kleur
  • Waterbestendig (douchen en zwemmen geen probleem)
  • Kan meerdere dagen blijven zitten
  • Verkrijgbaar in 3 afmetingen: small – medium – large

CrossLinq toepassing (video):

Tip: omdat bij het afhalen van de CrossLinq van het releasepapier de CrossLinq elektrisch geladen wordt kan het beste gebruik worden gemaakt van een klein houten stokje (bijvoorbeeld een cocktailprikker)

Werking van CrossLinq®

Blessures, pijnpunten en triggerpoints werken verstorend in het lichaam en kunnen weefselspanning veroorzaken waardoor potentiaalverschillen ontstaan in huidgebieden. Deze gebieden zijn sterk “energetisch geladen”. Bij het afhalen van de CrossLinq van het releasepapier wordt de CrossLinq elektrostatisch geladen.
De therapeut gaat vervolgens met de CrossLinq langzaam over het aangedane huidgebied, daar waar een potentiaal verschil aanwezig is, wordt de CrossLinq automatisch naartoe getrokken. Op dit punt wordt het rasterpleistertje aangebracht. Het potentiaalverschil in het behandelde gebied wordt opgeheven waardoor het zelfherstellend vermogen van het lichaam wordt opgestart.

Toepassingsgebieden van CrossLinq:

Hoewel de werking van CrossLinq nog niet wetenschappelijk is bewezen, is empirisch ondertussen vastgesteld dat de CrossLinqs uitstekend werken op lokale pijnpunten en triggerpoints.
Uit de praktijk melden diverse MTC therapeuten dat CrossLinqs tevens succesvol ingezet kunnen worden bij:

• Spierverspanningen
  • Gewrichtspijn (postoperatief, artrose, overbelasting)
  • Hoofdpijn/migraine
  • Tinnitus (oorsuizen)
  • Problemen met de wervelkolom
  • Kneuzingen
  • Triggerpoints
  • Pijnbehandeling van fybromyalgie patiënten
  • Littekens
  • Activeren van lymfestations

Door de complexe werking van CrossLinq® is het altijd belangrijk om de behandeling uit te laten voeren door opgeleide MTC therapeuten. Meer weten over MTC cursussen? Bekijk de MTC cursussen »

CrossLinq® Productassortiment

CrossLinqs zijn verpakt per 20 velletjes in een doosje en verkrijgbaar in 3 afmetingen:

: small – 240 CrossLinqs
: 20 velletjes x 12 CrossLinqs per vel (afmeting 1,9 x 1,5 cm)

: medium – 160 CrossLinqs
: 20 velletjes x 8 CrossLinqs per vel (afmeting 2,8 x 2,1 cm)

crosslinq-large

: large – 40 CrossLinqs
: 20 velletjes x 2 CrossLinqs per vel (afmeting 5,2 x 4,3 cm)

crosslinq crosstape handboek

Inhoud
Auteur
ISBN/EAN

: handboek engels (Sinds kort verkrijgbaar)
: Meer dan 100 toepassingen
: Olaf Kandt
: 978-90-825826-1-1

CrossLinq bestellen?

Steeds meer therapeuten kiezen ervoor om CrossLinq te gebruiken tijdens hun behandelingen. Je kunt CrossLinq eenvoudig bestellen in de webshop.

• CrossLinq Handbook (Engels) introductie aanbieding

Ben je op zoek naar hét Medical Taping CrossLinq Handbook gericht op de laatste ontwikkelingen binnen de tapewereld? Dit Crosslinq  Handbook bevat meer dan 100 verschillende tape toepassingen gebaseerd op veelvoorkomende klachten en blessures vanuit de praktijk. Een must have voor elke taper!

96,00  79,95 incl. BTW
  • CrossLinq Handboek (Engels)

Ben je op zoek naar hét Medical Taping CrossLinq Handbook gericht op de laatste ontwikkelingen binnen de tapewereld? Dit Crosslinq Handbook bevat meer dan 100 verschillende tape toepassingen gebaseerd op veelvoorkomende klachten en blessures vanuit de praktijk. Een must have voor elke taper.

49,95 incl. BTW
  • CrossLinq

CrossLinq (Cross Tape) wordt op energiegeladen punten, zoals pijnpunten, triggerpoints en acupunctuurpunten geplakt.

CrossLinq is leverbaar in 3 maten: Small (1,4 x 1,8 cm) – Medium (2,1 x 2,7 cm) – Large (4,4 x 5,2 cm).

14,95 incl. BTW